Vesti

ICT Hub Venture investirao 50.000€ u Bitebell – platformu za automatizaciju dostave


Bitebell, beogradska platforma za automatizaciju dostave dobila je prvi krug investicija pod okriljem investicionog fonda za startape u ranoj fazi razvoja, ICT Hub Venture, koji se fokusira na podržavanje inovativnih kompanija za razvoj tehnologije sa globalnim potencijalom.

Bitebell je pretplatnička usluga osnovana u decembru 2020. godine koja omogućava integraciju nezavisnih (third-party) dostavljačkih usluga kao što su Glovo, Wolt i drugi, nezavisnih kurira i prodajnih sistema (POS) restorana na jednom mestu. Zahvaljujući nesmetanom protoku podataka između različitih platformi, zaposleni restorana više ne moraju da nadziru različite uređaje i ručno unose podatke svake porudžbine u svoje sisteme prodaje.

Bitebell-ova SaaS (softver kao usluga) platforma omogućava slobodan protok informacija između raznih platformi i sistema u sklopu vrednosnog lanca dostave hrane, i pomaže restoranima da nesmetano automatizuju sve kritične komponente procesa dostave.

Ova tehnolgija osposobljava restorane da optimizuju dostavu hrane tako što pojednostavljuje obradu porudžbina, kako putem direktnih, tako i putem nezavisnih kanala – zahvaljujući automatskoj, dvosmernoj razmeni podataka sa POS sistemima, kao i obimnim mrežama nezavisnih partnera za dostavu koji su spremni da prihvate dolazeće porudžibne.

Ujedno, zahvaljujući lokalnim i globalnim partnerstvima, Bitebell namerava da postane vodeća evropska platforma za omogućavanje brze trgovine (quick commerce). Kompanija trenutno nudi nesmetanu integraciju između restorana, dostavljačkih usluga, dostavljača „poslednje milje“ (last mile), i POS prodavaca putem dva komplementarna proizvoda:

Bitebell Connect – koristi se za usklađivanje porudžbina sa popularnim POS sistemima kako bi se izbeglo ručno unošenje porudžbina, ali i da bi se poboljšalo vreme pripreme, i pojednostavilo upravljanje jelovnikom na dostavljačkim platformama; i

Bitebell Dispatch – koristi se za sprovođenje direktnih porudžbina koje se automatski dodeljuju nezavisnim last-mile dostavljačima.

„Nezavisne platforme za dostavu i direktne porudžbine su dva kanala prodaje od velikog značaja za vlasnike restorana, ali ujedno stvaraju velike izazove u pogledu operativne efikasnosti i kompleksnosti sprovođenja porudžbina koji lako mogu „pojesti“ zaradu restorana. Nalaženje balansa između ova dva kanala može uticati na to da li će jedan restoran uspeti ili propasti,“ izjavio je Srđan Košutić, suosnivač Bitebell-a. „Naša paleta rešenja za automatizaciju dostave pruža odgovor na ovo pitanje mnoštva kanala i omogućava restoranima da izvuku maksimum iz obe opcije, a da istovremeno poboljšaju operativnu efikasnost, koja sama po sebi dovodi do veće zarade.“

Bitebell tehnologija se uspešno primenjuje u restoranima svih veličina – počev od nezavisnih mesta, pa sve do velikih franšiza kao što su KFC i Kafeterija, najbrže rastućeg lanca kafića u jugoistočnoj Evropi. Mnogi brendovi virtuelnih restorana, kao i „kuhinje duhova“ (ghost kitchens) su imali koristi od Bitebell-ove tehnologije automatizacije nakon proglašenja Covid-19 pandemije, što je dovelo do prebacivanja na modele poslovanja koji se bave isključivo dostavom (delivery-only) ili primarno dostavom (delivery-first).

Potražnja za uslugama dostave je procvetala protekle godine –preko 287% samo 2020. godine uglavnom zbog Covid-19 pandemije i porasta „virtuelnih“ kuhinja gde je ovakav softver od izuzetne važnosti za optimalno funkcionisanje kuhinje.

„Covid-19 pandemija je značajno ubrzala razvoj industrije dostave, što je pogodilo ne samo restorane, već i širu kategoriju brze trgovine“, izjavio je suosnivač Bitebell-a, Vladimir Nešković. „Kupci sada očekuju bržu dostavu kakvu vrše restorani i od lokalnih prodavnica i drugih biznisa. Ovo se nesumnjivo pokazuje kao sledeća generacija internet trgovine (e-commerce), a naš proizvod je savršeno prilagođen ovom ekosistemu.“

Miloš Matić, investicioni menadžer ICT Hub-a je izjavio da je „ICT Hub Venture ponosan na partnerstvo sa Bitebell timom, jer razvijaju platformu za automatizaciju u restoranima i drugim industrijama gde je dostava potrebna. Plan je da se osvoji južna, istočna, i centralna Evropa u naredne dve godine, a upravo takva elokventna strategija za prodor na šire evropsko i američko tržište je oličenje ambicije koju volimo da vidimo u osnivačkim timovima.“