U današnjem digitalnom dobu, gde tehnologija igra ključnu ulogu u svakodnevnom poslovanju, cyber bezbednost postala je nezaobilazna tema za sve kompanije. Internet i digitalne tehnologije transformisale su način na koji radimo i komuniciramo, ali su takođe otvorile vrata novim, sofisticiranim pretnjama.
Hakeri, sa sve naprednijim metodama, ciljaju organizacije i njihove osetljive podatke sa ciljem da naruše integritet sistema i nanesu štetu poslovanju. Sve češći napadi ovog tipa, stvaraju ozbiljne rizike za kompanije, pa gubici u pogledu finansija, reputacije i klijenata mogu biti ogromni.
Kako bi se odbranile od ovakvih pretnji, kompanije moraju da imaju proaktivan pristup i pronađu partnere koji imaju ekspertizu u oblasti digitalne bezbednosti. Upravo ovakvu saradnju su ostvarile kompanija A1 i startap SEIF.AI, koji su radeći zajedno na kreiranju rešenja za bezbedno korišćenje interneta poslovnih korisnika, stavili u fokus ovu temu i ponudili rešenja za njegovu prevenciju.
A1, kao vodeći telekomunikacioni provajder, shvatio je da je zaštita njegovih mreža i klijenata važna za održavanje integriteta poslovanja. S druge strane, SEIF.AI kao startap koji je specijalizovan za razvoj inovativnih rešenja u oblasti digitalne bezbednosti, doneo je svež pristup ovoj temi i neophodno tehnološko znanje.
O svojim iskustvima i ovoj uspešnoj saradnji, predstavnici kompanije A1 i startapa SEIF.AI pričali su početkom juna na panelu u okviru događaja Start Me Up. Kako je cilj ovog događaja upoznavanje korporacija i startapa, radi započinjanja potencijalne saradnje, jedan ovako uspešan primer je odličan pokazatelj potencijala koji nosi jedno takvo partnerstvo.
Kako je započelo partnerstvo između A1 i SEIF.AI?
Izazov – A1 svi prepoznaju kao uspešnu telekomunikacionu kompaniju, koja između ostalog prodaje mobilne telefone, ali i druge uređaje koji imaju pristup internetu. Važan deo usluga ove kompanije je omogućavanje korišćenja interneta, što je navelo kompaniju da razmisli o digitalnoj bezbednosti posebno za poslovne korisnike. Kako su, na osnovu istraživanja B2B tržišta zaključili da je svest kompanija o digitalnoj bezbednosti na niskom nivou, A1 je došla do zaključka da je ovom segmentu njihovih klijenata potrebna edukacija.
U potrazi za ekspertizom u oblasti digitalne bezbednosti, naišli su na SEIF.AI- startap koji je specijalizovan za izradu rešenja kojima se štite osetljive poslovne informacije. Izloživši im svoju jasnu viziju A1 je prepoznala potencijal u ovom startapu i započeli su rad na zajedničkom projektu.
Kreiranje rešenja u skladu sa potrebama biznis korisnika
Kreiranje rešenja – Timovi kompanije A1 i startapa SEIF.AI zajedno su istražili potencijalne slabe tačke, po pitanju cyber bezbednosti, kompanija u različitim industrijama. Na osnovu tih podataka došli su do zaključka da svoju ekspertizu treba da usmere ka tome da objasne kompanijama koje su posledice zanemarivanja pitanja digitalne bezbednosti. Pristup su gradili upravo na tome da su važni preventiva i proaktivnost, ali i poverenje između klijenata i kompanije.
Rezultat - Kao rezultat njihove saradnje kreiran je sadržaj čiji je glavni cilj bio da objasni stvarne posledice zanemarivanja teme cyber bezbednosti u poslovnom okruženju. U vodičima za poslovne korisnike A1, stručnjaci za digitalnu bezbednost startapa SEIF.AI pojasnili su rizike koji vrebaju kompanije, zatim posledice koju mogu nastupiti, ali i mere da spreče neželjene događaje.
Jedno od pitanja koje se posebno izdvojilo po važnosti bilo je korišćenje opcije backup-a osetljivih podataka. Na osnovu značaja ovog pitanja, eksperti za digitalnu bezbednost su kasnije kreirani pakete usluga koji su i sada u ponudi ove telekomunikacione kompanije. Ovo je samo jedno od pitanja koje je kasnije pokrenulo kreiranje gotovih rešenja za tržište u skladu sa potrebama B2B korisnika.
Šta je potrebno za uspeh saradnje?
Precizno definisani ciljevi i fokus na važnom pitanju za klijente kompanije – Kompanija A1 i njihov partner na ovom projektu startap SEIF.AI izašli su u javnost sa jasno definisanim ciljevima postavljajući pitanje cyber bezbednosti u fokus. To im je omogućilo da ostvare odlične rezultate. Kako je ova tema, u vreme pokretanja zajedničkog projekta, bila vrlo osetljiva za kompanije i o njoj se nije puno pričalo- bio je važan način pristupanja temi. Tako se njoj pristupilo kroz niz edukativnih sadržaja, koji su prvo ukazali na sve potencijalne rizike, a zatim su ponuđena i rešenja.
Otvorena komunikacija između partnera – Kako su pitanju dva posve drugačija sistema; jedan veliki u kome ima mnogo donosioca odluka i jedan mali tim koji funkcioniše brzo u donošenju odluka- bilo je važno uskladiti pre svega rasporede. Zbog toga je bilo ključno odvojiti dovoljno vremena za komunikaciju, kako bi partneri čuli jedni druge i razumeli ono što i jedna i druga strana imaju da kažu. Takođe, od izuzetnog značaja je bilo i praćenje projekta po fazama, kao i ustanovljavanje trenutnih verzija sadržaja.
Rešenje mora biti prilagođeno korisničkoj bazi klijenta – Korisnička baza A1 je velika, budući da je ovaj telekomunikacioni provajder, lider na tržištu u svojoj industriji. No, pored toga što je baza velika, ona ima i svoje specifičnosti, ali i zahteve po pitanju kvaliteta usluge koju dobija. Zato je svako rešenje koje je startap SEIF.AI izradio za poslovne korisnike A1 moralo da odgovara njihovim potrebama.
Šta je postignuto ovom saradnjom?
A1 se pozicionirala kao relevantan partner za kokreiranje proizvoda koji su potrebni tržištu. Budući da je njihov fokus usmeren ka B2B tržištu, ovim projektom su uspeli da donesu važan edukativni sadržaj poslovnim klijentima kompanije. Takođe su stavili u fokus temu o kojoj se nije mnogo pričalo, prepoznavši je kao važnu za bolje i sigurnije poslovanje svojih biznis klijenata.
Na drugoj strani, za SEIF.AI - koji je lokalni startap sa ambicijom da bude uspešna kompanija i na globalnom tržištu - bilo je važno da započne saradnju sa korporacijom koja razume potrebe tržišta. U saradnji sa korporacijom su kreirali edukativne sadržaje koji su doneli vrednost poslovnim korisnicima A1 a sebi su otvorili vrata za buduće uspešne saradnje.
Kako do partnerstva sa A1?
Ako ste startap koji je usmeren ka tehnološkim inovacijama u oblasti B2B/B2B2C rešenja onda je novi A1 Program partnerstva pravo mesto za otvaranje mogućnosti plasiranja vašeg digitalnog proizvoda na tržište. A1 Srbija traga za potencijalnim partnerstvima u oblastima tehnoloških inovacija kao što su sajber bezbednost, finansijska tehnologija, ESG, poslovna analitika, marketing i prodaja proizvoda na tržištu. Novi program A1 podrške za startape, razvijen u saradnji sa ICT Hub-om, napravljen je sa idejom da se podigne digitalno iskustvo korisnika na viši nivo uz pomoć rešenja startap. Za uzvrat, startapi dobiju mogućnost da brže dođu do većeg broja korisnika, mentorstvo A1 eksperata, korišćenje A1 infrastrukture i pristup poslovnim partnerima i drugim tržištima A1 Grupe. Program je podržala i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).
Poziv je otvoren do 20. oktobra 2023. godine.